otrdiena, 2011. gada 12. aprīlis

Atbrīvoties no liekā

Vienmēr visos "vieglākas dzīves dzīvošanas" un tamlīdzīgos padomos noteikti būs punkts - atbrīvoties no visa liekā vai atbrīvoties no lietām, kuras neizmantojat.

Neuzsverot nacionalitāti, kaut gan pilnīgi loģiski, kad es saku Cilvēks, es vairāk vai mazāk tomēr domāju Latvietis, tā iemesla dēļ, ka pati esmu latviete - vai Cilvēks vispār ir spējīgs to īstenot? Ja vien viņam ir vieta, kur Krāt, viņš to darīs, kaut ko neizmetīs ar domu, ka "ja nu kādreiz noder". Vai, cik pazīstami tas ir.

Es gan pēdējos gados šādu taktiku nepiekopju tā vienkāršā iemesla dēļ, ka man nav vietas apaugt ar mantām. Un atceros savu vidusskolas laika tīrīšanu, kad atvilktnes nemaz nešķiroju, ja gadu nav aiztiktas, tātad viss pa taisno miskastē, un TIK daudz brīvas vietas paliek! Hroniskie krājēji mani nesaprata, kā es varu izsviest kaut ko ārā, nemaz nepaskatoties, kas tas ir. Bet, mīļie, ja jau man to veselu gadu nav vajadzējis, vai tad tas var būt kaut kas svarīgs?

Apaugt ar mantām.. No vienas puses es apbrīnoju tos cilvēkus, kuru mājās var atrast nu visu ko, visādus niekus. Ak, cik reizes es pati neesmu domājusi, ka varbūt tagad noderētu šis un tas, ko pirms laba laika izmetu ārā. Bet nu kā ir, tā ir. Man laikam patīk tukšums. Kaut gan.. kāds nu tukšums. Apaugšanas bacilis ir skāris arī mani, tikai savādākā veidā.

Man šķiet, ar mantām es apaugt nevaru. Ar grāmatām gan. : D Brīžiem domāju, tie cilvēki, kuri nelasa grāmatas, viņiem taču vispār vajadzētu būt tā, ka visu iedzīvi var satilpināt vienā koferī un doties, kur acis rāda. Ne? Ja grāmatas atstājam aiz iekavām, tad pārējo iedzīvi es varētu, protams, mazliet pašķirojot, nēsāt sev līdzi kā gliemezis uz muguras. Bet tās grāmatas... Tās ir smagas un tās tik vairojas un vairojas. Cilvēks ar bibliotēku nevar sakravāt savu iedzīvi un pamest visu.

Bet apaugšana ar grāmatām nevar būt liekais. Bet ja aizdomājas, ka citam cilvēkam papīrs un pogas ir svarīgas... tad jau vispār kā var runāt par lieko Absolūtā nozīmē? Katram savs. Jau atkal.

Tomēr izmest kaut ko lieku, atbrīvot telpu Tukšumam, atbrīvot telpu kaut kam jaunam - tas ir relaksējoši. :)

2 komentāri:

  1. To visu papildinot ir kāda atziņa, pie kuras pieturos, kad žēl izmest un šķirties (arī no cilvēkiem) no liekā -

    ja neatbrīvojas no lietām, ar kurām visi rēķini jau noslēgti, nav brīvas vietas, kur nākt vietā jaunām!

    AtbildētDzēst
  2. Tieši tā.
    Ja nemaldos Ir žurnālā reiz vienā slejā bija rakstīts par draugiem, ka lai ienāktu jauns, kādam no vecajiem ir jāaiziet. Nu, tieši tā gan nebija teikts, bet tādu summary varētu veikt.

    AtbildētDzēst